Firmy w czasie epidemii Firmy w czasie epidemii

pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Edukacja

  • 6 lutego 2020
  • wyświetleń: 1834

Kodowanie i robotyka w Przedszkolu nr 3 w Pszczynie

Dlaczego warto wprowadzić elementy kodowania do zajęć dydaktycznych w przedszkolu? Przede wszystkim dlatego, że kodowanie uczy logicznego myślenia. Kodowanie to zdolność analizowania. Nie ogranicza się tylko do pisania instrukcji i funkcji, to proces rozważania wielu różnych aspektów, przewidywania skutków użycia określonych rozwiązań. To wszystko towarzyszy dziecku podczas nauki kodowania, ucząc je analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i precyzowania przesłanek. Kodowanie uczy po prostu myślenia.

Kodowanie i robotyka w Przedszkolu nr 3 w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Pszczynie · fot. P3


Zabawy z kodowania rozwijają umiejętności matematyczne, pobudzają kreatywność i wyobraźnię, uczą logicznego myślenia i współpracy. Najważniejsze jednak jest to, że dostarczają wiele radości i świetnej zabawy.

Przygodę z kodowaniem rozpoczęliśmy w naszym przedszkolu w zeszłym roku szkolnym. W grupie "Księżniczki i Rycerze" realizowana była wówczas innowacja pedagogiczna "Kodowanie w przedszkolu". Dzieci uczestniczyły w zajęciach z kodowania z wykorzystaniem maty, kolorowych kubeczków i obrazków oraz przy użyciu tablicy interaktywnej. Przedszkolaki grały w sudoku, ustawiały wieże zgodnie z podanym kodem, bawiły się dyktandami graficznymi czy wytyczały drogę do celu układając strzałki.

W tym roku postanowiliśmy kontynuować zabawę z kodowaniem. Rozpoczęliśmy od udziału w konkursie zorganizowanym przez ogólnopolski program "Uczymy Dzieci Programować" w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania "Code Week". Konkurs polegał na realizacji 10 scenariuszy i wysłaniu relacji z przebiegu zajęć. Bardzo ucieszył nas fakt, iż dzieciaki z grupy "Księżniczki i Rycerze" zdobyły w tym konkursie nagrodę, a mianowicie Puzzle AR do rozszerzania rzeczywistości.

Ponadto w naszym przedszkolu rozpoczęliśmy programować za pomocą robotów. Dzieciom bardzo spodobały się zajęcia z wykorzystaniem robota Doca i Ozobota. Ozobot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Dzięki kolorowym kodom dzieci tworzą zadania, które wykonuje robot i w ten sposób "tworzą swoje nowe programy". Robot DOC natomiast, jest robotem mówiącym i programowanym ręcznie według wskazań: do przodu, do tyłu, obrót w wybranym kierunku.

Kodowanie i robotyka to początek pełnej przygód i radości podróży przedszkolaków. Ponieważ dla dzieci programowanie równa się świetna zabawa, będziemy bawić się w nie jak najczęściej!

Publiczne Przedszkole nr 3

REKLAMA

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.