REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 25 lutego 2020
  • wyświetleń: 13180

Jaki rower elektryczny do miasta kupić?

Materiał partnera:

Rowery elektryczne u wielu osób wywołują wzruszenie ramion i pełne zdziwienia zapytanie: Czy urządzenie posiadające silnik aby na pewno nadal jest rowerem? Jest i, mimo takich krytycznych postaw, jego popularność rośnie z każdym rokiem. Rower elektryczny miejski stał się alternatywą dla komunikacji prywatnej i miejskiej, a komfortem użytkowania znacznie wyprzedza rowery tradycyjne.

Jaki rower elektryczny do miasta kupić?


Rowery elektryczne u wielu osób wywołują wzruszenie ramion i pełne zdziwienia zapytanie: Czy urządzenie posiadające silnik aby na pewno nadal jest rowerem? Jest i, mimo takich krytycznych postaw, jego popularność rośnie z każdym rokiem. Rower elektryczny miejski stał się alternatywą dla komunikacji prywatnej i miejskiej, a komfortem użytkowania znacznie wyprzedza rowery tradycyjne.

Jaki powinien być elektryczny rower na dojazd do pracy?



Rowery ze wspomaganiem elektrycznym produkowane są w różnych wersjach. Najbardziej popularne wśród nich są pojazdy miejskie i trekkingowe. Rower elektryczny miejski musi posiadać pewne udogodnienia, które nie są potrzebne podczas trekkingu, stąd waga rowerów miejskich jest nieco wyższa. W pojeździe do jazdy po mieście powinny być pełne błotniki oraz osłony korbowodu - takie konstrukcje zabezpieczają odzież przed zabrudzeniem.

Wyposażeniem bardzo pożądanym są bagażniki oraz zaczepy na kosz umieszczany na kierownicy - rozwiązanie, które często wybierają korzystające z rowerów kobiety. Panowie preferują torby doczepiane do bagażników. Konstrukcja roweru powinna również przewidywać możliwość montowania krzesełek - siedzisk do przewozu dzieci.

Move your bike, czyli fenomen polskiej marki Muvike



Dwa słowa: MOVE - ruszać oraz BIKE - rower składają się na nazwę i filozofię wiodącej polskiej marki produkującej rowery elektryczne. MUVIKE nie ściga się z konkurencją o ilość sprzedanych modeli, nie zaspokaja gustów masowych odbiorców, ale korzystając z rozwoju technologii, biorąc to, co w niej najlepsze wsłuchuje się w potrzeby odbiorców i tworzy pojazdy jakby szyte na miarę. IIndywidualizm wydaj się być naczelną zasadą filozofii marki, która w świecie pośpiechu, bylejakości i masówek produkowanych dla szybkiego zysku wydaje się być wyjątkową.

Nie jest sztuką zamontować w rowerze maksymalną ilość najnowszych konstrukcji pochodzących od najlepszych producentów. Szpikowanie technologiami nie daje gwarancji sukcesu. Sztuka polega na wyborze najlepszych i jednocześnie kompletnie kompatybilnych, doskonale ze sobą współpracujących podzespołów, które w efekcie końcowym zapewniają osiągniecie najlepszych parametrów użytkowania. Takie mistrzostwo osiąga Muvike. Można się o tym przekonać analizując konstrukcję flagowego modelu Muvike City model na rok 2020.

Muvike City - najlepszy rower na dojazd do pracy



muvike_city_1


Rowery Muvike produkowane są z wykorzystaniem podzespołów pochodzących od światowych liderów branży - Shimano, Bafang, Kenda, Samsung, Tektro, Suntour. Stawiając na współpracę z tymi firmami rowery Muvike zyskały lekkie, ale silne ramy, mocne baterie, wydaje silniki.

Siedemnastocalowa rama modelu miejskiego wykonana jest z aluminium, a jej profil umożliwia łatwe wsiadanie i zsiadanie dla użytkowników dowolnej płci. Konstrukcja ramy wymusza utrzymywanie poprawnej, wyprostowanej pozycji, dzięki czemu równomiernie obciążane są wszystkie partie mięśni podtrzymujących kręgosłup.

Aluminiowa obręcz koła (średnica 28 cali) z mocnymi stalowymi szprychami zaopatrzona jest w niezawodne i bezpieczne opony marki Kenda.

Elektronika roweru Muvike City 2020, czyli bezszczotkowy silnik 8Fun Bafang 36V 250W oraz bateria litowo - jonowa 36v 10,4 Ah long life by Samsung zapewniają uzyskiwanie na jednym ładowaniu zasięgu nawet do 75 km. Jest to wartość uśredniona - rzeczywisty zasięg uwarunkowany jest wieloma czynnikami, m.in., wagą użytkownika, siłą i kierunkiem wiatru, dodatkowym obciążeniem bagażnika czy kosza.

Bateria Samsunga przewidziana jest na 600 ładowań (ładowarka 100-240V 2A Smart Charger). Elektroniczne wyposażenie roweru miejskiego Muvike uzupełnia czytelny wyświetlacz LCD SW900, oraz manetka MUVIKE speedy i oświetlenie LED 36V MUVIKE ECO. W osprzęcie roweru znajdujemy siedmiobiegowe przerzutki i manetki Shimano Tourney, korbę od producenta Prowheel i niezawodne hamulce tarczowe od Tektro.

Przednia amortyzacja SunTour Nex z blokadą skoku oraz podsiodłowy Zoom dbają o wysoki komfort jazdy. Skórzane uchwyty Velo umieszczone na kierownicy zdobią oraz umożliwiają silny, pewny uchwyt.

Dlaczego warto kupić rower Muvike?



Rowery Muvike mają długie gwarancje od producenta, a dodatkowo okresy gwarancji na poszczególne podzespoły można przedłużać dopasowując je do indywidualnych potrzeb klientów. Muvike zapewnia serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Magazyny firmowe posiadają zapasy wszystkich części, a więc naprawy uszkodzeń wykonywane są błyskawicznie.

Opisane wcześniej parametry techniczne składają się na atrakcyjność użytkową rowerów Muvike, jednak warto także zwrócić uwagę na cenę produktu. Muvike City 2020 dostępny jest w cenie poniżej 5000 złotych. Bez żadnej przesady można stwierdzić, że zestawienie jakości produktu z jego ceną wypada na korzyść tej pierwszej, co czyni Muvike najtańszym rowerem elektrycznym w tej klasie dostępnym na polskim rynku.

Rower elektryczny miejski a rower tradycyjny



Jakie walory przemawiają za korzystaniem z rowerów elektrycznych? Jazda na tego typu pojazdach polecana jest tym wszystkim, którzy mimo jazdy na znaczne odległości chcą czuć się świeżo, czysto, pachnąco. Doceniają to głównie ci, którzy nabyli rower na dojazd do pracy. Tylko nieliczne parkingi w nowoczesnych biurowcach wyposażone są w zaplecza socjalne z prysznicami dla rowerzystów. Jazda na tradycyjnym rowerze zawsze wiąże się z wysiłkiem i nieprzyjemnym zapachem potu - zmęczeni, zakurzeni, spoceni pracownicy nie są dobrą wizytówką dla firmy, a i ich wydajność na początku dnia może być nieco zaburzona.

Rower elektryczny pozwala również utrzymywać aktywność fizyczną i cieszyć się z jazdy na świeżym powietrzu osobom nieco słabszym z ograniczeniami fizycznymi wynikającymi z racji wieku czy schorzeń.

Rower elektryczny w świetle prawa



W prawie polskim definicja roweru elektrycznego pojawiła się w noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym z 1 kwietnia 2011 roku. Zapis, zgodny z europejską normą PN-EN 15194, określa rowery elektryczne jako pojazdy jednośladowe dwukołowe o szerokości nie większej jak 0,9 m napędzane siłą mięśni wyposażone w układ wspomagania - napęd elektryczny.

Owo wspomaganie uruchamia się w chwili nacisku na pedały, a więc aby cieszyć się jazdą e-bikiem rowerzysta zmuszony jest do pedałowania - mimo zamontowanego silnika rowery tego typu nie jeżdżą same. W momencie przekroczenia prędkości 25 km/h wspomaganie elektryczne automatycznie jest blokowane.

Rowery elektryczne posiadają ograniczenia dotyczące napięcia do 48 V oraz mocy znamionowej do 250 W. Pojazdy o większej mocy silników zaliczane są już do grupy motorowerów czy skuterów i wymagają rejestracji - nie można na nich podróżować wykorzystując infrastrukturę przewidzianą dla rowerzystów.

Próby łamania przepisów ograniczających podane w normach parametry mogą skutkować poważnymi konsekwencjami prawnymi oraz stwarzać zagrożenie dla zdrowia czy życia użytkowników. Jazda na rowerze elektrycznym nie wymaga kasku, dozwolona jest również dla dzieci i młodzieży - nietrudno sobie wyobrazić jakim zagrożeniem dla kierującego pojazdem oraz innych użytkowników ścieżki rowerowej może być nienormatywny pojazd.